חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סימולציה מגנטית

סימולציה מגנטית - הכלי החזק ביותר לתכנון מגנטי

סימולציה מגנטית (Finite Element analysis ,FEA) היא הכלי החזק ביותר לתכנון של אפליקציה מגנטית. סימולציה מגנטית מתבצעת על גבי תוכנה ייעודית וחסכת הרבה מאוד זמן תכנון ויישום. צוות ההנדסה של מגמא מסוגל להציע פתרונות ייחודיים ולבדוק אותם על גבי התוכנה, ללא צורך בפיתוח של אב טיפוס. שאלות של ייתכנות או בדיקת חלופות תכנון ליישומים מגנטיים יכולות להתבצע באמצעות התוכנה הייעודית המופעלת על ידי מהנדסי מגמא, ולתת מענה מדויק ותכליתי כבר בשלב הפיתוח המוקדם.

פיתוח באמצעות תוכנת FEA הינו כלי מתקדם המקובל בעבודה בכל משרדי התכנון בגדולים בעולם. שירות הנדסי זה עבור לקוחות מגמא, יחד עם הייעוץ מאת צוות ההנדסה, בהתבסס על ניסיוננו הרב בפיתוח של יישומים בתחומים שונים  מהווה ערך מוסף מן המדרגה הראשונה.

ניתן לערוך שורה של בדיקות על מנת לקבל את הנתונים המגנטיים לכל יישום. אנו יכולים לערוך עבור חברתכם מיפוי של השדה המגנטי, בשני ממדים או שלושה, מיפוי של תנועה אלקטרומיכנית של סולנואיד מיוחד או מנוע, נתונים לגבי מומנט,  תפקוד של יישום מגנטי לאורך טווח טמפרטורות עבודה, כוחות משיכה של מגנטים, השפעה של חומרים שונים ושל סביבת העבודה של המגנט ועוד.

הנקודה החשובה היא שאנו מבצעים אופטימיזציה של התכנון מנקודת מבט מגנטית, וכמובן בשיתוף עם צוות הפיתוח של החברה שלכם – אופטימיזציה של המוצר הסופי ושל אופן הייצור.

תכנון באמצעות שיטת FEA הוא כלי מדויק להפליא. אנו נדהמים כל פעם מחדש לראות כיצד תכנון על גבי מחשב קורם עור וגידים במציאות. עבודה נכונה על גבי התוכנה מביאה לתוצאות דומות ביותר לאב הטיפוס שנבנה בשלב הבא על ידי מגמא. מניסיוננו, התוצאה משקפת את המציאות באופן חד ערכי, למעט שינויים מינוריים עקב טולרנסים של מגנטים וחומרי מבנה.
בקליפת אגוז, ניתן לחסוך הרבה זמן, כסף וכוח אדם כאשר עובדים על תכנון באמצעות סימולציה מגנטית, מומלץ ביותר לכל יישום מגנטי ייחודי או סבוך. בוודאי לצורך בדיקת ייתכנות של פרויקטים מגנטיים שאפתניים, לדוגמא, לפני בניית מנוע ייחודי, נריץ סימולציה לבדיקת ייתכנות של הקונספט התכנוני ונוכל לפתור בעיות רבות מראש ועוד לפני בניית אב טיפוס ראשוני.
כאשר בניית האב טיפוס על פי אותם פרמטרים כפי הסימולציה – יניב תוצאות של אחד לאחד לעומת תוצאות הסימולציה.

מגמא משתמשת בתוכנת FEA של Ansys Maxwell software, התוכנה המתקדמת מסוגה לתכנון מגנטי.